tisdag 24 januari 2012

Profilering genom profilkläder

Att synas i dagens snabba mediabrus är något av det viktigaste som finns för ett företag. För att synas kan man göra på många olika sätt. Ett sätt är profilering genom profilkläder och presentreklam. Om du inte syns så finns du inte, men med hjälp av arbetskläder, profilkläder och presentreklam kan du se till att ditt företag syns. Profilkläder och arbetskläder ska vara snygga och skapa enhetlighet. Kunderna kommer lära sig att känna igen kläderna och det kommer att förstärka företagets varumärke. Profilkläder kan vara i form av t-shirtar, jackor, overaller eller kepsar. Färg och material kan du välja helt utifrån ditt företag och kläderna kan vid önskemål förses med företagets logotyp. Ett sätt att skapa enhetlighet är att återanvända färgerna i logotypen till profilkläderna

Lyckas man etablera sin logotyp kan det få ett mycket stort genomslag eftersom vi människor har ett starkt bildminne och kan associera bilder och färger till företeelser och känslor. När medarbetarna bär snygga profilkläder skapar det en känsla av gemenskap och stolthet vilket smittar av sig som positiv energi till hela företaget. Arbetar man inom en bransch som redan kräver områdesspecifika arbetskläder tycks det ännu mer naturligt att medarbetarna har liknande arbetskläder. Inom yrken så som målare, murare och bygg och hantverk krävs arbetskläder. Det kan vara arbetskläder i form av allvädersställ, flamkläder och overaller. Att företaget väljer att investera i något som profilkläder visar på en framåtanda och omtanke om medarbetarna som kan stärka ett företag. Utöver det är ett annat sätt att synas genom presentreklam. Presentreklam kan vara frottéhanddukar, reklampennor, sommargåvor och julklappar. Vad man väljer för presentreklam är viktigt eftersom detta kommer att förknippas med företaget och bör ge kunderna rätt slags associationer. Poängen är att presentreklamen hjälper till att profilera företaget och hjälper kunderna att minnas ditt företag. När du syns kan du även bli ihågkommen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar